Miten saat laadukkailla tuotekuvilla lisää myyntiä?

Anna asiakkaalle mahdollisimman hyvä käsitys tuotteestasi

Onko sinulla verkkokauppa tai esitteletkö tuotteitasi netissä muilla tavoin? Tarvitset todennäköisesti kuvia tuotteistasi moneen eri paikkaan, kuten sosiaaliseen mediaan, sähköpostien liitteisiin tai muihin myyntikanaviin.

Kun asiakkaasi pohtii eri tuotteiden välillä, voivat tuotekuvat olla jopa tärkein ostopäätökseen vaikuttava tekijä. On tärkeää, että tuotteen värit, pintamateriaalit, yksityiskohdat ja ominaisuudet ovat kuvissa tarkat ja realistiset, mutta myös houkuttelevat ja viimeistellyt.

Näin myyt tuotekuvilla

  • Huolehdi, että värit toistuvat oikein (näin vähennät myös reklamaatioita)
  • Esittele tuote useasta eri kulmasta
  • Yksityiskohdista on hyvä olla omat lähikuvat
  • Tarvittaessa havainnollista tuotteen koko esimerkiksi miljöössä tai käyttötilanteessa
  • Optimoi kuvat nettikäyttöön, jotta ne latautuvat nopeasti
  • Nimeä kuvat hakukoneystävällisesti nimellä, jolla toivot niiden löytyvän
  • Yhtenäinen kuvamateriaali antaa luotettavan vaikutelman

Tuotekuvaus studiossa – rajattomat mahdollisuudet

Studiokuvaus antaa täyden hallinnan valo-olosuhteisiin ja tätä kautta myös värinhallintaan. Isommissa tuotemäärissä on myös taloudellisesti kannattavaa kuvauttaa tuotteet ammattilaisella ja saat tasalaatuiset, edustavat kuvat. Studiokuvaus antaa mahdollisuuden toteuttaa haastavampiakin visioita – vain mielikuvitus on rajana!

Millaisia erilaisia kuvia sitten voidaan toteuttaa? Tuotekuvien kohdalla käytetään usein termejä katalogikuva, lifestyle-kuva tai mainoskuva.

Katalogikuvaukset

Useimmiten kannattaa lähteä liikkeelle niin sanotuista katalogikuvista eli e-commerce kuvista, jotka tyypillisesti kuvataan valkoisella taustalla. Katalogikuvilla saat laadukkaan kuvapankin tuotteista niin nettikäyttöön, kuin painomateriaaliin soveltuvana ja pyydettäessä myös syvättyinä, taustattomina kuvina. Katalogikuva esittelee tuotteen realistisesti ja ammattimaisesti, studiossa tuotteet puhdistetaan ja varmistetaan, että niiden värit toistuvat oikein värikalibroidulla tekniikalla.

Hinnoittelu on riippuvainen tuotteiden ja otettavien kuvien määrästä. Esimerkkinä pienempi erä tuotteita 42.63 € alv. 0% / kuva tai suuremmassa kokonaisuudessa voidaan päästä niinkin alas kuin 10 € alv. 0% / kuva.

Lifestyle-kuvaukset

Lifestyle-kuvat ovat tuotekuvia, joissa tuotetta voidaan stailata, käyttää rekvisiittaa, kuvata miljöössä tai tehdä tuotteista asetelmia. Nämä kuvat puhuttelevat kohdeyleisöä tuotteen käyttötarkoituksen ja -yhteyden kautta, asiakkaalle helposti samaistuttavassa visuaalisessa maailmassa. Lifestyle-tuotekuvauksiin kuuluu aina suunnittelupalaveri, jossa perehdymme asiakkaan yritykseen ja mitä kuvilla halutaan viestiä. Näin pystymme luomaan oikean tunnelman ja lavastuksen kuviin. Lifestylekuvat toimivat erinomaisesti katalogikuvien kanssa verkkokaupassa ja somessa.

Lifestyle-kuvausten hinta koostuu mm.kuvaussuunnittelusta, kuvauksiin käytetystä ajasta ja hankittavasta rekvisiitasta. Esimerkki alkaen hinnasta Lifestyle-kuvauksille on 590 € alv.0%, teemme aina räätälöidyn tarjouksen tarpeiden ja toiveiden mukaisesti.

Mainoskuvaukset

Mainoskuva tilataan yleensä suoraan tiettyyn mainostamistarkoitukseen, kuten mainoskampanjaan, uuden tuoteperheen lanseerausta varten ”pääkuvaksi” eri materiaaleihin tai vaikkapa lehden tai nettisivun kansikuvaksi. Mainoskuva voidaan myös rakentaa useasta eri kuvasta ja myös hyödyntäen jo kuvattua tuotekuvamateriaalia.

Laadukas mainoskuva vaatii huolellisen suunnittelun ja annamme aina räätälöidyn tarjouksen tapauskohtaisesti alkupalaverin jälkeen.

Haluatko jutella lisää?

Jätä yhteystietosi ja viesti niin katsotaan kuinka voimme olla avuksi!