Miten saat laadukkailla tuotekuvilla lisää myyntiä?

Anna asiakkaalle mahdollisimman hyvä käsitys tuotteistasi

Onko sinulla verkkokauppa tai esitteletkö tuotteitasi netissä muilla tavoin? Tarvitset todennäköisesti kuvia tuotteistasi moneen eri paikkaan, kuten sosiaaliseen mediaan, tarjouksiin ja markkinointiin.

Kun asiakkaasi pohtii eri vaihtoehtojen välillä, voivat tuotekuvat olla jopa tärkein ostopäätökseen vaikuttava tekijä. Kuva on tuotteesi digitaalinen vastine, niistä syntyy verkkokaupan ensivaikutelma ja niitä selaamalla asiakas tutustuu yritykseesi.

On tärkeää, että tuotteen värit, pintamateriaalit, yksityiskohdat ja ominaisuudet ovat kuvissa tarkat ja realistiset, mutta myös houkuttelevat ja viimeistellyt. Laadukas tuotekuva on ammattimainen ja linjassa brändisi kanssa – se on osa suunniteltua viestintää.

Myyvän tuotekuvan ABC

  • Huolehdi, että värit toistuvat oikein (näin vähennät myös reklamaatioita)
  • Esittele tuote useasta eri kulmasta
  • Yksityiskohdista on hyvä olla omat lähikuvat
  • Tarvittaessa havainnollista tuotteen koko esimerkiksi miljöössä tai käyttötilanteessa
  • Optimoi kuvat nettikäyttöön, jotta ne latautuvat nopeasti
  • Nimeä kuvat hakukoneystävällisesti nimellä, jolla toivot niiden löytyvän
  • Yhtenäinen kuvamateriaali antaa luotettavan vaikutelman
Tuotteiden videokuvaus Studio Palojärvi Tampere - Valokuvaus

Yhtenäinen kuvamateriaali markkinointiin

Studio Palojärvi toteuttaa kuvamateriaaleja, jotka auttavat myymään tuotteitasi. Suunnittelemme kuvaukset aina aina tarpeen ja tavoitteen mukaan. Asiakkaamme saavat käyttöönsä yhtenäisen kuvamateriaalin, jota on helppo käyttää eri kanavissa.

Milloin sitten kannattaa ulkoistaa kuvaus ammattilaiselle? Studiokuvaus antaa täyden hallinnan valo-olosuhteisiin ja tätä kautta myös värinhallintaan. Tällöin etenkin isommissa tuotemäärissä on taloudellisesti kannattavaa kuvauttaa tuotteet ammattilaisella ja saat tasalaatuiset, edustavat kuvat. Studiokuvaus antaa mahdollisuuden toteuttaa haastavampiakin visioita – vain mielikuvitus on rajana!

Millaisia erilaisia kuvia sitten voidaan toteuttaa? Tuotekuvien kohdalla käytetään usein termejä katalogikuva, lifestyle-kuva tai mainoskuva.

Katalogikuvaukset

Useimmiten kannattaa lähteä liikkeelle niin sanotuista katalogikuvista eli e-commerce kuvista, jotka tyypillisesti kuvataan valkoisella tai vaalealla taustalla. Katalogikuvilla saat laadukkaan kuvapankin tuotteista niin nettikäyttöön, kuin painomateriaaliin soveltuvana ja pyydettäessä myös syvättyinä, taustattomina kuvina. Katalogikuva esittelee tuotteen realistisesti ja ammattimaisesti, studiossa tuotteet puhdistetaan ja varmistetaan, että niiden värit toistuvat oikein värikalibroidulla tekniikalla.

Hinnoittelu on riippuvainen tuotteiden ja otettavien kuvien määrästä. Esimerkkinä pienempi erä tuotteita 42.63 € alv. 0% / kuva tai suuremmassa kokonaisuudessa voidaan päästä niinkin alas kuin 12 € alv. 0% / kuva.

Lifestyle-kuvaukset

Lifestyle-kuvat ovat tuotekuvia, joissa tuotetta voidaan stailata, käyttää rekvisiittaa, kuvata miljöössä tai tehdä tuotteista asetelmia. Nämä kuvat puhuttelevat kohdeyleisöä tuotteen käyttötarkoituksen ja -yhteyden kautta, asiakkaalle helposti samaistuttavassa visuaalisessa maailmassa. Lifestyle-tuotekuvauksiin kuuluu aina suunnittelupalaveri, jossa perehdymme asiakkaan yritykseen ja mitä kuvilla halutaan viestiä. Näin pystymme luomaan oikean tunnelman ja lavastuksen kuviin. Lifestylekuvat toimivat erinomaisesti katalogikuvien kanssa verkkokaupassa ja somessa.

Lifestyle-kuvausten hinta koostuu mm.kuvaussuunnittelusta, kuvauksiin käytetystä ajasta ja hankittavasta rekvisiitasta. Esimerkki alkaen hinnasta Lifestyle-kuvauksille on 657,60 € alv.0%, teemme aina räätälöidyn tarjouksen tarpeiden ja toiveiden mukaisesti. Voimme suositella parhaan ratkaisun budjettisi mukaan.

Mainoskuvaukset

Mainoskuva tilataan yleensä suoraan tiettyyn mainostamistarkoitukseen, kuten mainoskampanjaan, uuden tuoteperheen lanseerausta varten ”pääkuvaksi” eri materiaaleihin tai vaikkapa lehden tai nettisivun kansikuvaksi. Mainoskuva voidaan myös rakentaa useasta eri kuvasta ja myös hyödyntäen jo kuvattua tuotekuvamateriaalia.

Laadukas mainoskuva vaatii huolellisen suunnittelun ja annamme aina räätälöidyn tarjouksen tapauskohtaisesti alkupalaverin jälkeen.

Haluatko jutella lisää?

Jätä yhteystietosi ja viesti niin katsotaan kuinka voimme olla avuksi!